ESTRUCTURA:
La muntanya russa del tibidabo, té una estructura molt
similar a la resta de muntanyes russes d’acer, per tant no és res excepcional,
però ara anem a fer una explicació de la seva estructura.
La part fonamental, com a totes les muntanyes russes, és la
via, per on circulen els vagons. La via està formada per una barra gruixuda
d’acer, que es troba en el centre, i dos barres més primes, que hi están
connectades, formant així una espècie de triangle. No tota la via és una sola
peça sinó que són diferents trossos connectats entre ells per mitjà d’uns
claus gegants.

Aquesta és la estructura bàsica de la muntanya russa, però
darrere de tot això, hi ha la maquinària, que és la part més complexa. No parlarem massa d'ella, ja que això està en l'apartat de funcionament, però direm concretament quin tipus de maquinària fan servir a la muntanya russa del Tibidabo.
Aquesta és una imatge dels frens, en aquesta muntanya russa són
de tipus pneumàtics, per tant es frena el vagó a través de la fricció.
En aquesta imatge es poden veure els motors elèctrics que es troben sota les vies, per poder moure el vagó quan no té energia. La imatge no ésta massa clara, perquè no s'hi podia accedir a cap lloc on es veiés bé.
Per últim ambé hi ha una altre maquinària que és l’encarregada de fer pujar el vagó per la pujada. En el cas de la muntanya russa del Tibidabo es fa servir un sistema de cadenes, però no tenim cap foto d’aquesta, perquè no s’hi podia accedir.
Comentarios
Publicar un comentario