ESTRUCTURA MUNTANYA RUSSA DEL TIBIDABO:

ESTRUCTURA:

La muntanya russa del tibidabo, té una estructura molt similar a la resta de muntanyes russes d’acer, per tant no és res excepcional, però ara anem a fer una explicació de la seva estructura.

La part fonamental, com a totes les muntanyes russes, és la via, per on circulen els vagons. La via està formada per una barra gruixuda d’acer, que es troba en el centre, i dos barres més primes, que hi están connectades, formant així una espècie de triangle. No tota la via és una sola peça sinó que són diferents trossos connectats entre ells per mitjà d’uns claus gegants.


La via és subjectada a través d’uns pilars cílindrics, fets de formigó, que están subjectats tant a la via com al terra a través de claus. Aquests pilars són els encarregats  d'aguantar el pes de la muntanya russa i del vagó ple de gent quan passa. Es troben més o menys cada 3-4 metres de via, i en el cas del tibidabo són de color grisós.







Aquesta és la estructura bàsica de la muntanya russa, però darrere de tot això, hi ha la maquinària, que és la part més complexa. No parlarem massa d'ella, ja que això està en l'apartat de funcionament, però direm concretament quin tipus de maquinària fan servir a la muntanya russa del Tibidabo.


Aquesta és una imatge dels frens, en aquesta muntanya russa són de tipus pneumàtics, per tant es frena el vagó a través de la fricció. 


En aquesta imatge es poden veure els motors elèctrics que es troben sota les vies, per poder moure el vagó quan no té energia. La imatge no ésta massa clara, perquè no s'hi podia accedir a cap lloc on es veiés bé.










Per últim ambé hi ha una altre maquinària que és l’encarregada de fer pujar el vagó per la pujada. En el cas de la muntanya russa del Tibidabo es fa servir un sistema de cadenes, però no tenim cap foto d’aquesta, perquè no s’hi podia accedir.

Comentarios