La muntanya russa, per molt que sembli un invent molt modern, es data del segle XVIII. Des de que és va inventar la primera muntanya russa, aquestes s'han anat modificant i millorant fins a arribar a les actuals.
Les primeres muntanyes russes eren com tobogans, es construien sobre pilars de fusta o sobre turons de gel que no sobrepassaven els 25 metres d'altura.
La primera va ser inventada a Sant Petersburg(Rússia). Transportaven els passatgers amb una mena de trineus i després, quan eren a dalt del turó, deixaven lliscar el "trineu" per la baixada.

Al 1850 es va produir un gran salt en l'evolució de les muntanyes russes. Una companyia minera de Pensilvània va decidir convertir el seu sistema de transportació de carbó en una atracció pels habitants de la ciutat, sent la primera muntanya russa amb vagons.
5 anys més tard es va crear la primera muntanya russa que permetia, no només baixar, sinó també pujar, gràcies a un sistema de politges.
Poc a poc, les muntanyes russes van anar evolucionant i es van anar expandint arreu del món. Com a dates importants destaquem el 1925, quan es va inaugurar la primera muntanya russa que superava els 100 metres d'altura.
Des de sempre, les muntanyes russes s'havien construït amb fusta, fins que al 1959 es va crear un nou tipus de muntanya russa construida amb acer. Aquesta que permetia fer grans girs, canvis de velocitat i direcció, i per tant aportava més diversió i entreteniment als passatgers ja que era més atrevida.

Actualment, gran part de les muntanyes russes són construides amb acer, però encara es conserven algunes de fusta.
Gràcies a l'avanç tecnològic, les muntanyes russes d'acer han millorat molt i actualment són capaces d'aconseguir una velocitat al voltant de 240 kilòmetres per hora. En canvi, les muntanyes russes de fusta com no permeten fer tants girs no han evolucionat tant.
Comentarios
Publicar un comentario